Pionerens værdigrundlag

Værdigrundlag for Boldklubben Pioneren

I Boldklubben Pioneren lægger vi vægt på at være et alternativ til en storklub. Det er fodbolden, fællesskabet og ånden i klubben, der skal drive klubben og spillerne og ikke ”betalingsfodbold”. Vi finder det vigtigt at være ”medlemmernes klub”. Med dette mener vi, at det er medlemmerne selv, som skaber klubben, rammerne og den ånd Pioneren skal have.

Vi tilbyder medlemmerne en klub, hvor der er plads til alle uanset alder, køn, fodboldforudsætninger eller i øvrigt har fodbolden som interesse. Ud over de fodboldmæssige muligheder vi tilbyder har det enkelte medlem også muligheden for at indgå i det fællesskab, der er omkring klubben.

Vi søger så vidt muligt at finde den bedst mulige balance mellem det sportslige og sociale indenfor de givne økonomiske rammer. De sportslige ambitioner sættes i fællesskab mellem bestyrelse, træner og spillerne. Mens alle i klubben i større eller mindre grad bidrager til det sociale liv. Vi anerkender medlemmernes, trænernes og holdledernes initiativer og støtter op om de projekter der sættes i gang. Det er en meget vigtigt og vital del for klubben, at medlemmerne tager et medansvar for deres klub og medvirker til at udvikle den.