Pionerens "spilleregler"

”Spilleregler” i Boldklubben

Pioneren Boldklubben Pioneren er en social klub, der lægger vægt på, at der er plads til alle uanset alder, køn, religion og talent. For os i Pioneren er det vigtigt at have nogle fælles retningslinjer for, hvordan vi opfører os i Pionerregi - både på banen og udenfor banen. Der har været forskellige episoder både i vores klub og andre klubber, der gør, at vi gerne vil sætte fokus på Fairplay i Pioneren.

Husk altid på, at du som:

- Træner skal være en rollemodel for dine spillere og fremgå med et godt eksempel. Du er vores billede udadtil. Vær positiv, imødekommende og konstruktiv i dine udtalelser både til egne spillere, modspillere, trænere og dommere. Vær ALDRIG negativ da det påvirker dine spillere. Vær altid hjælpsom overfor modstanderholdet når de gæster Pioneren. Aftal med modstander og dommer at ALLE spillere mødes inden kampstart og ”hilser” på hinanden. Gå altid forrest og sig tak for kampen både til modstander og dommer, hvis du ikke gør det, gør dine spillere det heller ikke.

- Spiller er den der sammen med med- og modspillere sikrer en god kamp med intensitet og fight. Vær konstruktiv i dine tilråb både til medspillere og træner. Koncentrer dig om at spille fodbold og din rolle på banen og lad dig ikke distrahere af negativitet uanset hvor det kommer fra. Er du utilfreds med dommeren, modstanderne eller tilskuerne så gå til din træner eller anfører og få det ud. Vær ALDRIG negativ da det påvirker dine medspillere. Hils altid på dine modstandere inden kampen med en ”god kamp”. Sig altid tak for kampen både til modstander og dommer.

- Tilskuer/forælder skal være opbakning til spillerne. Råb gerne positive kommentarer og glæd dig over de gode ting, der sker på banen og lad spillerne vide, at du er der på en positiv måde. Kritiser ALDRIG modstanderne og dommeren da det påvirker dit hold negativt.

”Du skal behandle andre, som du selv vil behandles”

Vi som bestyrelse ønsker, at det skal være sjovt, hyggeligt og rart at spille fodbold for Pioneren og mod Pioneren. Alle skal have en god oplevelse hvad enten du er træner, spiller, dommer eller tilskuer. Vi håber alle vil være med til at skabe disse rammer.